РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ

...ррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррр



План проведення
тижня біології та хімії у 2016 – 2017 н.р.

Понеділок      Виставка – конкурс тематичних газет
                            
         Вівторок         Усний  журнал  «Людина і біосфера»  11-ті               
                          класи                                      (Мішаткіна С.Є.)

Середа            Хімічна  казка                  (Прадіденко Л.Р.)


Четвер            Хімічна  вікторина           (Прадіденко Л.Р.)


П’ятниця        Захист   проектів   «Користь чи шкода від                     
                         опалого  листя»      5-ті класи             
                                                                             (Мішаткіна С.Є.)







План  проведення
Тижня  біології  та  хімії  у 2015 – 2016 н.р.


Понеділок               Хімічна вікторина «Неметали»  (10 класи)
                                                                                         Прадіденко Л.Р.  
       
                                                                           
Вівторок                 Брейн – ринг «Ти і природа» (10 – 11 класи)
                                                                                          Мішаткіна С.Є.                                                                                 


Середа                    Ботанічна вікторина  «У світі рослин»  ( 6 класи )
                                                                                          Мішаткіна С.Є.

Четвер                   Хімічна вікторина  «Основні класи неорганічних   
                               сполук»                                            Прадіденко Л.Р.


П’ятниця              Конкурс  ерудитів  «Ти і твій організм» ( 9 класи )
                                                                                           Ткаченко Я.О.


Графік проведення
відкритих уроків членами МО
ПІБ
Тема уроку
Дата
Клас

1

Мішаткіна С.Є.
Вплив діяльності людини на стан біосфери. Збереження біорізноманіття. Охорона біосфери.

09.03

11- Б

2

Прадіденко Л.Р.

Хімічні властивості кислот


11.11

8-Б

3

Вершкова О.В.


Оздоблення ляльки - мотанки

10.12

6-А

4

Авраменко О.М.


Деревина і матеріали з неї

19.02

7 - Б

5

Угрімов А.Ю.


Волейбол

22.04

9-А















Інноваційні технології
над якими працюють члени МО


ПІБ
Інноваційна технологія
1
Мішаткіна С.Є.


Особистісно – орієнтоване  навчання  учнів  на уроках біології
2
Прадіденко Л.Р.


Інтерактивне навчання на уроках хімії
3
Вершкова О.В.


Технологія  проектного  навчання
4
Авраменко О.М.


Управління освітнім процессом через диференціацію в трудовому навчанні
5
Угрімов А.Ю.


Групова (колективна ) технологія навчання на уроках фізичної культури






План  самоосвіти  членів МО

1.           Робота над власною методичною проблемою.
2.           Вивчення науково – методичної, психолого –  педагогічної та навчальної літератури.
3.           Участь у колективних і групових формах роботи.
4.           Вивчення досвіду коллег.
5.          Теоретична робота і практична апробація особистих матеріалів.
6.           Упровадження нових методичних прийомів і підходів у процесі викладання предмету.
7.           Створення тестів, які можуть бути використані вчителем на уроці для щвидкої оцінки засвоєння учнями нового чи вивченого матеріалу.
8.           Проведення уроків, на яких буде використано матеріали, підібрані учителем з даної теми.
9.           Проведення відкритих уроків із запрошенням на них адміністрації і вчителів школи.
10.                Дискусії, наради, обмін досвідом з коллегами з метою отримання методичної допомоги.
11.                Написання статей у періодичну прессу та фахові журнали.
12.               Систематичне проходження курсів підвищення кваліфікації.
13.               Виступи на педагогічних радах, практичних конференціях, онлайн – конференціях, відкритих уроках.













Робота між засіданнями МО
  


п/п

Зміст роботи 


 Термін виконання



1

2


3


4


5

 6


7

 8

9

10

11


12


13

14

15

Участь у роботі районного МО

Ознайомлення з навчальними програмами на 2015-2016 н.р.

Ознайомлення з Інструктивно-методичним листом на 2015-2016 н.р.

Розроблення та затвердження календарних планів на 2015-2016 н.р.

Участь у роботі семінарів-практикумів району.

Участь у шкільних конференціях, семінарах-практикумах

Проведення шкільних олімпіад.

Участь у районних та обласних олімпіадах.

  Випуск предметних газет.

  Взаємовідвідування  уроків.

Організація і проведення тижнів  природничих наук.

 Систематизація дидактичних матеріалів, наочних посібників, наявних в кабінетах.

 Робота з обдарованими дітьми.

 Підготовка до ЗНО – 2016

 Підготовка до проведення ДПА





Згідно з планом

Серпень


Серпень-вересень


Серпень – вересень


Згідно з планом

Згідно з планом


Згідно з планом

Згідно з планом

 Протягом року

Протягом року

 Згідно з планом


Протягом року


Протягом року

Протягом року

Протягом року















..КАЗКА ПРО ВЕРЕДЛИВУ ПРИНЦЕСУ.
Ведучий.
За далекими морями, за високими горами,
У країні Трьох Вітрів
Грізний жив король Агама.
Мав дружину Карахаму,
Доньку та ще трьох синів.

Всі сини його сміливі, мов мальовані, красиві,
Дуже сильні, як орли.
Кожен мав своє вже царство, сімю,щастя і багатство.
І далеко всі жили.

А от їх найменша доня, яку зівали Карахоня,
Радістю батькам була.
Теж хороша і вродлива, але дуже вередлива
І без сліз жить не могла.

Принцеса.
Це життя мені набридло! Нецікавість так огидна!
Хочу сміху і розваг!

Король.
То покличу я артистів, циркачів, еквілібристів.
Чи нехай приїде маг?

Королева.
Чи прислати музикантів – в вас до співу є таланти?

Принцеса.
Ні, набридли всі мені.
Хочу, хочу… Я не знаю! І ніяк не уявляю…
Щоб цікаво бігли дні!

Ведучий.
Королівські вірні слуги рознесли в усі округи
Короля такий наказ:

Король.
Хто принцесу зацікавить, чим завгодно, хто забавить –
Той отримає алмаз.
А хто буде розважати нам дитя без результату, Покараємо того
Буде мать клеймо невіри: на руках поріжем шкіру
Й з царства виженем його.

Ведучий.
Ось і перший розважальник (він в цирку якийсь начальник).
Розважальник 1.
Ви мені дозвольте, леді, запросить сюди ведмедів.
Принцеса.
Ні-і-і, не хочу!

Король.
Покарать!

Ведучий.
І тоді його, невдаху кат уже повів до плахи
І стальним гострим ножем
На руці тавро поставив, ведмедів собі зоставив.
Й нема в царстві його вже.
(Рука змазується розчином FeCl3, ніж - KSCN і кат робить «надріз».
Fe3+ + SCN = Fe(SCN)3 – червоне забарвлення, «кров».)

Ведучий.
Ось і другий розважальник – він комп’ютерний начальник.

Розважальник 2.
О, дозвольте показать вам новий айфон .

Принцеса.
Ні-і-і, не хочу!

Ведучий.
Кричить леді.

Король.
Що ж, цього теж покарать.

Ведучий.
Тепер другого невдаху кат уже повів до плахи
І стальним гострим ножем
На руці клеймо поставив, а айфон собі зоставив.

І тоді в палац несміло, кланяючись так невміло, Молодий юнак зайшов.

Хімік.
О, принцесо, хочу з вами поділитись чудесами,
Які в хімії знайшов.
Лиш дозвольте показати і про щось вам розказати.
Знаю, певно, стане вам цікавіше в світі жити.
Й ви зумієте творити.
Лиш довіртесь чудесам.

Принцеса.
Що ж, показуй, що умієш, але знай, що пошкодуєш,
Не сподобавшись мені,
Накажу затаврувати!. Або ні, життя забрати
І спалити на вогні!

Хімік.
Ось погляньте-но сюди, як я вмію гарно
Молоко добуть з води ( СаСl2 + Na2CO3 = 2NaCl +CaCO3↓ )
Й воду мінеральну. (Na2CO3 + 2HCl = 2NaCl + H2O + CO2↑)
А тепер з води вино ( NaOH + фенолфталеїн)
Просто добуваю,
Доливаю розчин цей – (до попереднього розчину доливаємо Н2SО4)
Знову воду маю!

Ведучий.
Тут принцеса так зраділа, посміхнулась, просвітліла.
Підійшла до юнака.

Принцеса.
Знаєш, все це так чудово! Хочу дослідів я знову!
Я придумала таке:
Ти мене всьому навчаєш, що із хімії сам знаєш,
Щоб уміла я також
Воду із водою злити, й молоко, й вино зробити,
Ще – добуть іскряний дощ!

Ведучий.
Де тут хлопцеві подітись і він мусив залишитись
У палаці довгий час.

Принцеса.
Рік минув і вам дивитись, чи зуміла я нівчитись
Досліди робить для вас.
(Під музику проводиться серія дослідів)


Автор казки С.П.Воропай.


ВІКТОРИНА
(для 7 класу)

І тур «Лабораторне обладнання»
Потрібно вгадати, яке лабораторне обладнання зображено на малюнку.
ІІ тур «Хімічні елементи»
За символом хімічного елементу назвати його.
ІІІ тур «Валентність»
Вказати, яку валентність мають запропоновані елементи.
ІV тур «Метали»
Назвати по 2-3 металічні елементи.
V тур «Перекладач»
Перекладіть з хімічної мови приказки:
  1. Не все те «аурум», що блищить.
  2. Слово «арґентум», мовчання «аурум».
  3. Куй «ферум», поки гаряче.
  4. Багато з тих пір Аш-два-о утекло
  5. За Купрумний гріш продався
  6. Ферумний характер.
  7. Білий як кальцій карбонат.
  8. Щоб людину пізнати, треба з нею пуд натрій хлориду зїсти.
  9. Першій день гість – «аурум», другий – «Аргентум», а третій – «купрум», бери сумку та їдь.
ГРА «12-ИЙ БАЛ З ХІМІЇ»
Умови гри
Ця гра є подібною до гри «Перший мільйон». Ведучий — учитель. Участь у грі беруть учні школи.
Правила гри: На запитання відбіркового туру відповідає той з учнів, який швидше підніме руку. Якщо відповідь неправильна, то відповідає той учасник гри, який підніме руку другим. Учень повинен відповісти на сім запитань, які оцінюються балами в такий спосіб:
1 – 1 бал.
2 — 2 бали.
3 — 4 бали.
4 — 6 балів.
5 — 8 балів.
6 —10 балів.
7 — 12 балів.
Третє, п'яте, сьоме запитання є такими, що «не згоряють».
Учень може скористатися двома підказками — підказка глядачів і вчителя. Отримані бали за бажанням учасника виставляються в класний журнал. Переможці нагороджуються грамотами.
ЗАВДАННЯ І ТУРУ
Дешифрувальник
Розмістіть хімічні елементи в порядку зростання їх відносних атомних мас:
1) Фосфор;
2) Натрій;
3) Гідроген;
4) Цинк. (Гідроген, Натрій, Фосфор, Цинк)
І тур
1. Який хімічний елемент найпоширеніший у земній корі?
1). Оксиген;
2) Літій;
3) Алюміній;
4) Сульфур. (Оксиген)
2. Який метал найлегший?
1) Ртуть;
2) залізо;
3) літій;
4) мідь. (Літій)
3. Який шар оберігає живі організми на Землі від впливу ультрафіолетового випромінювання Сонця ?
1) Неоновий;
2) кисневий;
3) озоновий;
4) аргоновий. (Озоновий)
4. Хто вперше висунув гіпотезу про повітря як суміш газів?
1) Ломоносов;
2) Берцеліус;
3) Леонардо да Вінчі;
4) Менделєєв. (Леонардо да Вінчі)
5. Який камінь зіграв велику роль в історії хімії, хоча насправді ніколи не існував?
1) Алмаз;
2) «філософський» камінь;
3) мідь;
4) залізо. («Філософський» камінь)
6. Який елемент перекладається з грецької як «жовто-зелений»?
1) Хлор;
2) Хром;
3) Бор;
4) Бром. (Хлор)
7. Який метал є найбільш ковким?
1) Срібло;
2) золото;
3) залізо;
4) мідь. (Золото)
ЗАВДАННЯ II ТУРУ
Дешифрувальник
Розмістіть ці оксиди в порядку зростання валентності Нітрогену:
1) N2О5
2) NO2
3) N2О
4) N2О3
II тур
1. Яка речовина найпоширеніша в атмосфері?
1) Водень;
2) кисень;
3) азот;
4) карбон(IV) оксид. (Азот)
2. У якій країні виникло слово «хімія»?
1) Стародавній Рим;
2) Стародавній Єгипет;
3) Стародавній Китай;
4) Стародавня Індія. (Стародавній Єгипет).
3. Число, що записується перед хімічною формулою сполуки й показує кількість молекул:
1) коефіцієнт;
2) індекс;
3) символ;
4) назва. (Коефіцієнт)
4. Сполука, що утворюється в результаті взаємодії кисню й водню:
1) оксид;
2) кислота;
3) вода;
4) основа. (Вода)
5. Сукупність різних речовин, що становить одне фізичне тіло:
1) прості;
2) складні;
3) індивідуальні;
4) суміші. (Суміші)
6. Хто ввів поняття «флогістон»?
1) Ломоносов:
2) Шталь;
3) Дальтон;
4) Бойль. (Шталь)
7. Найдрібніша частинка речовини, що зберігає хімічні властивості:
1) молекула:
2) атом;
3) речовина:
4) тіло. (Молекула)
ЗАВДАННЯ III ТУРУ
Дешифрувальник
Розташуйте ці сполуки за зростанням їх молекулярних мас:
1) МnО
2) СО2
3) SО3
4) Н2О 20=18. СО2=44. МnО = 71, S03=80)
III тур
1. Який газ найлегший?
1) Хлор;
2) неон;
3) водень;
4) азот. (Водень)
2. Надлишок якого газу в атмосфері зумовлює парниковий ефект?
1) Водень;
2) карбон IV оксид;
3) азот;
4) карбон II оксид. (Карбон IV оксид)
3. Цей газ Шеле називав «вогненним повітрям». Про який газ йдеться?
1) Водень;
2) вуглекислий газ;
3) кисень;
4) озон. (Кисень)
4. Що являють собою нормальні умови?
1) Тиск 101,3 кПа, t= 273 К;
2) тиск;
3) t = 0°С;
4) t = 0 °С, речовина. (Тиск 101,3 кПа,t= 273 К)
5. Хто створив першу таблицю атомних мас?
1) Авогадро;
2) Демокрит;
3) Менделєєв;
4) Дальтон. (Дальтон)
6. Складні речовини, утворені атомами металів і кислотними залишками:
1) солі;
2) оксиди;
3) основи;
4) кислоти. (Солі)
7. Речовини, що містять у своєму складі атоми різних хімічних елементів
1) прості;
2) суміші;
3) складні;
4) сплави. (Складні)
ЗАПИТАННЯ IV ТУРУ
Дешифрувальник
Запишіть хімічні елементи за порядковим номером їх розташування в періодичній таблиці:
1) Са;
2) Zп;
3) Мn;
4) Со.
(Са, Мn, Со, Zп)
IV тур
1. Хто проголосив: «У рівних об'ємах різних газів за однакових умов міститься однакове число молекул»?
1) Менделєєв;
2) Авогадро;
3) Ломоносов;
4) Кавендіш. (Авогадро)
2. Складні речовини, до складу яких входить Гідроген і кислотний залишок:
1) солі;
2) кислоти;
3) оксиди;
4) луги. (Кислоти)
3. Найдрібніша неподільна частинка речовини:
1) атом;
2) молекула;
3) речовина;
4) тіло. (Атом)
4. Які властивості перелічені: колір, блиск, запах?
1) Хімічні й фізичні;
2) фізичні;
3) хімічні;
4) агрегатний стан. (Фізичні)
5. Властивість атомів хімічного елемента з'єднуватися з певним числом атомів того самого або інших хімічних елементів:
1) склад;
2) реакція;
3) валентність;
4) формула. (Валентність)
6. Вертикальний стовпчик, у якому один під одним розміщені подібні за властивостями елементи:
1) група;
2) період;
3) орбіталь;
4) вищі оксиди. (Група)
7. Який відомий російський хімік помер у 1907 році?
1) Бутлеров;
2) Ломоносов;
3) Менделєєв;
4) Вернадський. (Менделєєв)
ЗАПИТАННЯ V ТУРУ
Дешифрувальник
Із запропонованого переліку вибрати формули складних речовин:
1) NO3
2) К2О
3) Вr2
4) Са(ОН)2 (НNО3, К2О, Са(ОН)2)
V тур
1. У якого елемента в періодичній системі порядковий номер 36?
1) Аргон;
2) Криптон;
3) Телур;
4) Ксенон. (Криптон)
2. Учений, який уперше відкрив водень у XVI столітті:
1) Кавендіш;
2) Лавуазьє;
3) Гей-Люссак;
4) Парацельс. (Лавуазьє)
3. Хімічний елемент, названий на честь ученого-фізика:
1) Радій;
2) Полоній;
3) Резерфордій;
4) Радон. (Резерфордій)
4. Елемент, названий на честь героя грецького епосу, могутнього сина богині Геї:
1) Тантал;
2) Телур;
3) Титан;
4) Талій. (Титан)
5. Речовина, яка становить 21 % повітря:
1) кисень;
2) азот;
3) водень;
4) залізо. (Кисень)
6. Лавуазьє назвав його «безжиттєвий»:
1) Силіцій;
2) Азот;
3) Калій;
4) Барій. (Азот)
7. Елемент, який відкрили П'єр Кюрі та Марія Складовська-Кюрі, першим був внесений до таблиці Менделєєва після відкриття радіоактивності:
1) Вольфрам;
2) Полоній;
3) Радій;
4) Радон. (Полоній)
ЗАПИТАННЯ VI ТУРУ
Дешифрувальник
З допомогою періодичної системи вибрати хімічні елементи, які належать до III групи:
1) Галій;
2) Арсен;
3) Алюміній;
4) Актиній. (Галій, Алюміній, Актиній)
VI тур
1. Наука про речовини та їх перетворення:
1) біохімія;
2) мікробіологія;
3) хімія;
4) біологія. (Хімія)
2. У якого елемента в періодичній системі атомна маса 10,811?
1) Бор;
2) Алюміній;
3) Флуор;
4) Сульфур. (Бор)
3. Агрегатний стан Флуору та Хлору:
1) рідкий;
2) газ;
3) твердий;
4) вода. (Газ)
4. Спосіб розділення твердої речовини, не розчинної у воді або рідині, не розчинних одна в одній:
1) дистиляція;
2) кристалізація;
3) випарювання;
4) відстоювання. (Відстоювання)
5. Речовини, що використовуються для виготовлення будь-якого фізичного тіла:
1) складні речовини;
2) суміші;
3) матеріали;
4) сировина. (Матеріали)
6. Метал — рідина:
1) ртуть;
2) цинк;
3) мідь;
4) бром. (Ртуть)
7. Елемент, що входить до складу кісток:
1) Фосфор;
2) Ферум;
3) Магній;
4) Кальцій. (Кальцій)









Немає коментарів:

Дописати коментар